פלטפורמת מסחר

$(function(){setImageBanner('745c79a0-bd42-4b2e-b995-5a88bd942e28','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50440,'Image','');})

מניות, אגרות חוב, קרנות סל, תעודות סל, אופציות, סחורות ומטבע חוץ - אם גם אתם מעוניינים לסחור בכל אלו, אתם זקוקים לפלטפורמת מסחר מתאימה. מסחר בניירות הערך השונים ובמט"ח הוא לא דבר פשוט כמו קנייה או מכירה של מוצרים ופריטים שונים מהחיים היומיומיים. כדי לבצע את המסחר הזה, תצטרכו גישה לפלטפורמה ממוחשבת, שתאפשר לכם לסחור בצורה חוקית.

PIXABAY

מהי פלטפורמת מסחר ומה היא מאפשרת?

פלטפורמת מסחר היא פלטפורמה ממוחשבת, באמצעותה ניתן לבצע פעולות קנייה ומכירה של ניירות ערך שונים, ברוב המוחלט של המקרים בשוק ההון . בפלטפורמת המסחר ניתן לא רק לקנות ולמכור, אלא גם לקבל פרטי מידע שונים, שאמורים לעזור לכם בקבלת ההחלטות, כמו ערך מסוים של נייר ערך או הצורה בה נייר ערך מסוים נסחר במשך פרק זמן כלשהו. כדי לקבל גישה לפלטפורמת מסחר, אתם צריכים לפנות אל אחד הגופים שמפעילים פלטפורמה כזו. לא כל אחד יכול להפעיל פלטפורמת מסחר כאוות נפשו. כיום, מי שמפעילים פלטפורמות מסחר הם בתי ההשקעות והבנקים, המאפשרים ללקוחות גישה לפלטפורמות העלו בעבור הסכמה לתנאים שונים, וביניהם הסכמה לעמלות מסוימות ולסכום הפקדה קבוע מראש.

מי מפקח על פלטפורמות המסחר?

החוק קובע שמי שאחראית על פיקוח המסחר בשוק ההון היא הרשות לניירות ערך. הרשות לניירות ערך מפקחת על המסחר שמתבצע בבורסה, כך שלמעשה היא מנהלת את הרגולציה גם של פלטפורמות המסחר. בתי ההשקעות והבנקים, בהם ניתן לבצע מסחר באמצעות אותן פלטפורמות ממוחשבות, נתונים לפיקוח התמידי של הרשות לניירות ערך ויכולים להפעיל את הפלטפורמות הללו באמצעות קבלת האישורים ממנה. שוק ההון נחשב לאחד השווקים הרווחיים ביותר בהיסטוריה האנושית. העושר הכלכלי בו עצום, וניתן לראות זאת לאורך ההיסטוריה. לכן, שוק ההון יכול להיות מוקד להונאות ומעבר על החוק, מה שייפגע בסופו של דבר בסוחרים. פיקוח מטעם הרשות אמור להגדיר את כללי המשחק ולאפשר לכולם לסחור בפלטפורמות השונות ללא בעיות.

פלטפורמת מסחר בשוק ההון

פלטפורמות המסחר השונות בשוק ההון מוצעות כאמור על ידי בתי ההשקעות והבנקים, שמוגדרים לפי הרשות לניירות ערך כחברי בורסה. הפלטפורמות אותן מציעים חברי הבורסה מאפשרות לסוחרים לבצע קנייה ומכירה של ניירות ערך בבורסה בתל אביב, לפי שווי מסוים של אותן ניירות ערך. פקודות הקניה והמכירה מגיעות מהסוחר אל חבר הבורסה, שאחראי על ביצוען מול הבורסה.

זירת מסחר

זירת מסחר היא פלטפורמת מסחר שונה. המסחר בזירת המסחר לא מתבצע מול הבורסה, אלא מול תוכנת מחשב, שהיא הזירה בעצמה. זאת אומרת שמדובר במסחר מול החברה שמפעילה את הפלטפורמה. בזירת המסחר סוחרים בנגזרים של ניירות ערך ומט"ח, כאשר המחירים מדמים את מחירי הנכסים בבורסה. זירות מסחר מפוקחות גם הן על ידי הרשות לניירות ערך על מנת למנוע ניגודי עניינים ומקרי הונאה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה