דיבוקים - המלצה חמה לסדרה ישראלית צרפתית מעולה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d278162a-5190-46e9-97ba-474bc3d3944d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,50978,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d278162a-5190-46e9-97ba-474bc3d3944d','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,50978,'Image','');},15]]);})

דיבוקים היא סדרת דרמת מתח ישראלית/צרפתית שזכתה בפרס "הסדרה הטובה ביותר" על ידי איגוד המבקרים בצרפת. בכיכובם של נועה קולר וצחי גראד.  6 פרקים שמשודרים בYES שכמתחילים לצפות בהם, קשה עד בלתי אפשרי להפסיק – תתכוננו לראות ברצף את כל ה6 פרקים.

מותחן ראוי ועשוי היטב. סדרה מצוינת, אשר מצליחה להשכיח מאיתנו את טרדות היום, לסחוף אותנו לתעלומה במרכזה ועל הדרך, לייצר תחושה אמיתית של חו"ל, על אף שצולמה בבאר שבע רבתי.

הסדרה הישראלית, הצרפתית והמרשימה הזאת מלווה בכוכבים משתי המדינות, אשר המשותף לכולם הוא תצוגת משחק מרשימה ואמינה במיוחד.

במהלך טקס חתונה מפואר, האורות כבים, החתן (אימרי ביטון, "שעת נעילה") נמצא דקור ומת, והסכין מתגלה בידה של הכלה (נדיה טרסקוביץ' הצרפתייה). בעוד הכלה שרויה בבהלה בלתי-נמנעת היא נחקרת על ידי צוות חוקרים מיומן (קולר וגראד) ששואפים להבין האם היא אכן הרוצחת. היא, לטענתה, לא עשתה דבר אך גם לא זוכרת את הרגע עצמו - ולמרות שבתחילה כולם מניחים שהיא האשמה, מספר החשודים רק הולך וגדל, וסיפור משפחתי עתיק על דיבוק מוסיף עוד תבלין בקדרה הגם-ככה מבעבעת הזו.

כעת, הכלה הצרפתייה נאלצת להתמודד ביום חתונתה עם הפשע האכזרי.
כשכל האשמה מצביעה עליה, היא נאבקת להוכיח את חפותה.

דיבוקים

זו לא בדיוק סדרה ישראלית קלאסית. תמהיל מסקרן של שחקנים מישראל ומצרפת כאשר הלוקיישן המדברי של הנגב מתערבב עם הצרפתית הרומנטית והמסתורית באופן כמעט מושלם.

במרכז הסדרה ניצבת נטלי אותה מגלמת נדיה טרסקיביץ', שחקנית פריזאית שבמקור מגיעה מפינלנד ופולין וממצבת מעמדה כיום כשחקנית מובילה בצרפת.
טרסקיביץ' יפהפייה עיניים כחולות וגדולות עם מבט שמצליח להיות מפחיד ועצוב וחלול בו בזמן.
כל אלה לצד כישרון המשחק האדיר שהיא מפגינה מהווים למעשה נדבך מרכזי בהצלחת הסדרה ואין ספק כי מדובר בליהוק לא פחות ממשובח לתפקיד.

עוד מתבלטים רועי ניק בתפקיד אחיו של החתן, צחי גראד כחוקר ונועה קולר, שממשיכה לשמור על הרף שהציבה ומגלמת את החוקרת האסרטיבית והנחושה ללא רבב, תוך שהיא מצליחה לשדר אותנטיות אפילו כשהיא מלהטטת בצרפתית.

שחקניות ישראליות נוספות שמשחקות בסדרה - חנה אזולאי הספרי ואוולין הגואל, וצרפתים כמו אריאן אסקריד ("שלגי הקילימנג'רו") וג'קי קריו, המוכר בשנים האחרונות מתפקידו כבלש בפטיסט בסדרות "הנעדר" ו"בפטיסט", ומרשים כאן בדיאלוגים בעברית כיאה למורשתו היהודית.

לצד העלילה, מתבלטים גם עריכה מוזיקלית מדויקת וצילום מוקפד מאוד, שמסייעים לשמור על המתח המצופה ומשווים לה גוון אירופאי המתכתב בהרמוניה עם באר שבע הכתומה-חומה.

את המותחן יצר שחר מגן ("בתולות") יחד עם ולרי זנאטי, סופרת ותסריטאית צרפתייה שגדלה בישראל, ויחד עם הבמאי תומאס וינסנט ("שומר הראש", נטפליקס) הם רקחו באופן לא מפתיע, ההרמוניה הזו הצליחה לכבוש גם את HBO העולמית שרכשה אותה עוד בטרם עלתה לשידור.

סיפור המעשה של "דיבוקים":

עוסק בנטלי, צעירה יהודייה ממוצא צרפתי שעלתה עם משפחתה לפני שנה לארץ הקודש והתאהבה בישראלי (ביטון).

בשלב מסוים בחתונתם כבים פתאום האורות, וכשהם נדלקים מחדש החתן מתגלה מתבוסס בדמו על הרצפה, בעוד רעייתו הטרייה עומדת כשבידה סכין נוטפת דם וכל שמלתה הלבנה צבועה נתזים אדומים. היא כמובן החשודה במעשה, אך אינה זוכרת דבר.

עד מהרה מתברר כי זו לא הפעם הראשונה שנטלי מאבדת את זיכרונה באירועים הרי גורל, וכי גורלה הוא חלק ממשהו גדול יותר, כזה שמקורו עוד בג'רבה שבתוניס, הקהילה היהודית הנושנה שממנה הגיעה אמה.

הבלשים אסתי ורפי (קולר וצחי גראד) מנסים לרדת לשורש העניין, בעוד כרים (ראדה קטב, "ורסאי") נציג הקונסוליה הצרפתית, מתגייס לעזור לנטלי ונשבה בקסמה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה