יוצאת לדרך: זוהר גוילי מכריזה על מועמדותה לראשות מועצת גדרה

$(function(){setImageBanner('8afbc86e-f91c-42b2-a0b7-6b7fe2b67332','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50379,'Image','');})

לאחר הפוגה קצרה מהמערכת הפוליטית המקומית, זוהר גוילי תנסה לחזור אל מרכז הזירה הפוליטית ומכריזה על מועמדותה לראשות המועצה המקומית גדרה. שוחחנו עם זוהר בריאיון אישי ופתוח על העתיד שהיא רואה למושבה, ההערצה לאלברט איינשטיין, משימת חייה וכיצד לשיטתה תוכל להוביל לשינוי המיוחל

זוהר גוילי (54), תושבת גדרה ופעילה חברתית, מחזיקה בניסיון ניהולי עשיר בחברות גדולות, אותו תביא איתה ללשכת ראש הרשות לאחר הבחירות.

בעלת תואר MBA במינהל עסקים, משמשת כיום כמנכ"ל חברת
"מדיצ'י מדיקל", המתמחה בייבוא שיווק ומכירה של תרופות, מוצרים ביולוגיים ואביזרים רפואיים ובעבר שימשה בתפקידי ניהול בכירים בחברות נוספות בתחום.

גוילי נשואה לשמעון, ולהם שתי בנות- עופרי ודנה, שתיהן עם צרכים מיוחדים.

"גדרה גדלה באופן דרמטי בשלוש השנים האחרונות, והגיע הזמן לנהל אותה מתוך חזון ותפיסה ברורים שיאפשרו את המשך הצמיחה, לצד חיזוק הקהילתיות שמהווה חלק מה- DNA המקומי". 


בשנים האחרונות, לקחה גוילי חלק בפעילות הפוליטית ביישוב, לאחר שבקדנציה הקודמת שימשה חברת מועצה מטעם סיעת "הגדרתים", בראשותו של עו"ד סהר פינטו, שטרם שחרר הצהרה רשמית, אך סביר כי יהיה אחד המתמודדים מול גוילי בבחירות הקרובות, בנוסף על ראש המועצה המכהן גמליאל.

בנוסף, בעשור אחרון שימשה גוילי כראש מטה "יש עתיד" במושבה. בימים אלה בונה גוילי את הרשימה שבראשה תעמוד, מתוך אמונה שלגדרה מגיע עתיד אחר, טוב יותר.

"הגיע הזמן לשקיפות, הגיע הזמן לשיתוף ציבור. מדובר בתהליכים שהפכו לחלק מהעשייה הקבועה בערים שכנות ובכלל- בערי ישראל, אבל גדרה נותרה מאחור. אני מאמינה ששקיפות היא המפתח להצלחה, ושהגיע הזמן שקולם של התושבים יישמע בקול רם וברור יותר בתוך העשייה המקומית. המושבה גדלה, הצרכים והרצונות השתנו- ועל ראש המועצה הבא תהיה מוטלת אחריות כבדה- לחזק את הקהילה, לדאוג לחיבור בין השכונות השונות ואופיין, להקפיד על  חלוקת משאבים שוויונית שתאפשר השקעה הוגנת בכל אחת מקהילות המושבה, ולוודא שכל תושב ותושבת במושבה ימצאו אותה מתאימה לצרכיהם באופן מדויק. זו עבודה קשה, אבל אפשרית ואני מאמינה שאוכל לעשות זאת על הצד הטוב ביותר". 

שרית צרפתי

למה החלטתי להתמודד על הראשות?  "בשנים האחרונות כיהנתי כחברת מועצה ופעילה חברתית. במסע הזה למדתי והכרתי מקרוב מהי היכולת להשפיע ולשנות למען ציבור רחב והתאהבתי בשליחות. התשוקה לעשייה והקלישאה של "החיידק הפוליטי" דבקו בי והחלטתי לוותר על הנוחות, לגייס את כל האומץ שבי ולצאת למסע מתוך הליכה אחרי הלב ומתוך אמונה אדירה שלגדרה, ולתושבי גדרה, מגיעה הזדמנות לעתיד טוב יותר".

מה עושה אותי מתאימה לתפקיד? "אני מאמינה בהנהגה שרואה קודם כל את טובת הכלל. הנהגה מחברת ומאחדת, הנהגה שדוגלת בשיתוף ציבור ושמנהל תקין הוא נר לרגליה. אלה המצפנים שיכוונו אותי בדרך, ואני בטוחה בכוחי לשנות- למען ועם תושבי ותושבות גדרה.

כשליחת ציבור, אני קודם כל כאן למען התושבים. בחוזה הבלתי כתוב בינינו, אני מביאה איתי את הכישורים, הניסיון והמוטיבציה, את הלב הפתוח שלי והרבה אהבה. התושבות והתושבים היקרים יביאו את משאלות לבם וביחד נבנה את חזון גדרה 2028 ונתחיל לצעוד לאורו".

הדגל הראשון שלי שארים ואוביל אם אבחר?  "שני הדברים החשובים ביותר בעיניי הם לשמור על הצמיחה- ולהגן על השקיפות והשיתוף.

גדרה צומחת בצורה מואצת בשנים האחרונות, ואני חושבת שזה מבורך. יחד עם זאת, הצמיחה הזו מחייבת מערכת של איזונים משמעותיים, שישמרו על צביונה של גדרה כמושבה קהילתית, לצד אנרגיה של עיר מתקדמת. בלי איזונים, ובלי להקשיב לרחשי הלב של הציבור- המהלכים האלה נדונו, בסבירות גבוהה, לכישלון.

הנושא של מנהל תקין, שקיפות ושיתוף הציבור הוא סלע העשייה הנוסף, שאני מאמינה שבלעדיו אי אפשר לשמש כנבחר ציבור באופן נאמן ואחראי. עלי מוטלת האחריות לדעת ולהקשיב לציבור, להבין מה מטריד אותו ואיך היה רוצה לראות את גדרה בשנים הקרובות, ולפעול למענו תוך הקפדה מלאה על כל כללי המינהל התקין, שיסבו גאווה לתושבי המושבה".

אילו נושאים נוספים אקדם?  "כאמור, המועצה בראשותי תנוהל בשקיפות מלאה תוך הקפדה על שיתוף ציבור, מעורבות אישית, שוויון וקידום האחווה בין כלל תושביה, למימוש צרכיהם החברתיים והכלכליים. מנהל תקין ומינוף תהליכי הצמיחה וגדילת היישוב למען תושביה.

בנוסף, המועצה תקדם חינוך מיטבי, ערכי ומגוון, תפעל להתחדשות מתמדת ושיפור השירותים המוניציפליים, תדאג לשיתוף פעולה בין תושביה ושכונותיה, ומימוש צרכי התרבות, הפנאי והבטחון האישי של כל שכבות האוכלוסיה- מילדים, דרך צעירים ועד לבני ובנות הגיל השלישי- וותיקי המושבה".

דמות נערצת: "אלברט איינשטיין".

את מי הייתי לוקחת איתי לאי בודד (שלא מבני המשפחה): "את אלברט אינשטיין. אין לי ספק שיש לא מעט ללמוד ממנו והלוואי שהיתה לי ההזדמנות".

צד פוליטי:  "מרכז. בימים אלה של סערות פוליטיות מימין ומשמאל, אני מבינה טוב מתמיד כמה חשוב הוא המרכז הפוליטי וכמה חשובה האפשרות, בישראל של 2023, לתת לכל צד פוליטי את המקום שלו לדבר, לומר את אשר על ליבו, אבל חשוב יותר מהכל- לזכור שבסופו של יום, כולנו עם אחד.

משבר הלכידות החברתית ומסכן את ישראל. פתרונות שונים שהם רק מימין ומשמאל נוטים לנקודת מבט צרה וחלקית, המייצרת תקיעות פוליטית וחלל במרכז החיים הציבוריים ומתנהלים על עקרון של "או או". תפיסת המרכז מאמינה במציאות מורכבת, מגוונת ומלאה בסתירות. ומציעה פתרוונות מבוססים על עקרון של "גם וגם", תוך הכרה עם האתגרים והפערים בדרך למציאת ההסכמות".

מה החותמת שאשאיר ואיך ארצה שיזכרו אותי:  "אני עדיין לא בשלב של להגדיר כיצד יזכרו אותי. אני מאמינה שאת החותמת שאשאיר- יקבע הציבור. את העשייה שלי אעשה למען הציבור ואף פעם לא מתוך רצון להשאיר חותם או לעשות היסטוריה. אני רוצה לקדם את הנושאים הבוערים- להקים חברה כלכלית פעילה ויעילה לקדם אזור תעשייה משגשג, ליצור שיתופי פעולה כלכליים שיתרמו לגדרה ולתושביה, ולהקשיב, יותר מהכל- להקשיב לציבור ולעשות למענו. זו משימת חיי".


גוילי כמובן לא מתכוונת לרוץ לבד. בימים אלה היא מגבשת את רשימתה, שצפויה להיות מורכבת, בין היתר, מנשים חזקות ומוכרות במושבה, המאמינות שבכוחה לעשות את השינוי שהמושבה צמאה לו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה